SFA-gruppen får en nyt logo

I over 60 år har SFA-gruppens virksomheder bestræbt sig på at tilføre sine kunder, såvel professionelle som private stadig mere komfort i hverdagen. De sætter meget mere end blot teknologisk knowhow til disposition, de tilbyder innovative, troværdige løsninger, der er enkle at iværksætte.

Det er varemærket for SFA-gruppen!

Det var den holdning og måde at gøre ting på, der i 1958 kunne virkliggøres ved lanceringen af den første Sanibroyeur. En genial idé, der fortsat revolutionerer indendørs indretning i hele verden. Denne mestren af pumpeløsninger har udfoldet sig i løbet af årene og bibragt en værdsat hjælp i meget forskellige aktivitetssektorer. Parallelt hermed har gruppen engageret sig i eksterne vækstoperationer, som har beriget deres mærkeportefølje (Europelec, Kinedo, Grandform, Watermatic osv.) og har gjort det muligt at trænge ind på nye markeder. Det nylige opkøb af Zehnder Pumpen er godt bevis for denne vækststrategi.  

SFA-gruppen tæller således nu 4 aktivitetsområder: 

Pumpeløsninger for husholdning,

Pumpeløsninger for professionel brug, 

Udstyr til bruser og whirlpool badekar,

Vandbehandling.

Øjeblikket er kommet til at udnytte styrken ved disse mange mærker ved at samle dem under et flag og sende et klart signal om deres tilhørsforhold til den samme gruppe. For at illustrere denne milesten i historien og fremvise ambitionerne, præsenterer SFA-gruppen i dag et nyt vi. logo.  

Det nye logo er mere end en enkelt grafisk udvikling og giver sig udtryk i størrelsen af en global gruppe, der er etableret i næsten 30 lande, det er en stærk og uomgængelig aktør på sanitets-, badeværelses-, industripumpe- og vandbehandlingsmarkedet. Et mærke, der er stadig enkeltstående, stærkere og mere attraktivt. 

Forkortelsen SFA forbliver det centrale element i det nye logo, der præsenteres som mere påvirkende, genkendelig og nem at huske for alle. Typografien leger med vinkler, et blink til det videnskabelige DNA og kurver, beroligende, med billedet af forholdet til det forhold, som mærket har til sine kunder og partnere.

For første gang i sin historie har SFA givet sig selv et symbol. ”Dobbeltdråben” er fra nu af et integreret logo. Den minder om gruppens håndværk: Pumpning og indsamling symboliseret af den stigende dråbe, brusebad og whirlpool bæres af den faldende dråbe, udhulet som for at udtrykke en luftboble, der passer til whirlpool.

Det nye logo har en lysende blå farve, et link mellem det tidligere logo og nye begreber der rettes mere mod sektorer, der er mere rettet mod velvære og komfort.

 Den historiske værdi af SFA navnet forbedres nu af dets branding ”Shaking up water”

En branding , der giver mening til missionerne omkring grundsætningen ”Designe og fremstille løsninger til private og professionelle over alt, hvor vandet løber og forløber". Det repræsenteter den unikke måde, hvorpå SFA bruger innovation i designet af sine produkter . Innovation er en signaturværdi for SFA-gruppen, som forener kreativitet, en pragmatisk og en smart tilgang, der gør det muligt at finde og tilbyde enkle men banebrydende løsninger. Sanibroyeur, Sanifloor, Sanicompact, Air-systemet i bade, monteringssystemer til brusebade osv. er beviser herpå. På tværs af de stærke mærker, design- og industriekspertise i pumper og sanitetsløsninger (badeværelse) er SFA-gruppen klar til afgang for at udbrede en specifik komfortkultur på alle markeder i verden.